5 mituri despre întreținerea mașinii care sunt false

Man try to fix a car engine problem on a local road Chiang mai Thailand - people with car problem transportation concept

 

Fiecare proprietar de mașină a auzit la viața lui câteva sfaturi din bătrâni care l-ar ajuta să-și mențină mașina într-o formă cât mai bună. Fie că acestea vin de la familie, prieteni sau „specialiști”, toate vorbesc despre cum să eficientizezi consumul de combustibil, energia motorului, chiar și cum să economisești bani, însă, per ansamblu, multe dintre aceste mituri urbane nu lungesc viața mașinii. Sunt ele adevărate? Îți spun experții noștri – din punct de vedere tehnic:

  1. Trebuie să-ți schimbi uleiul la fiecare 5000 km.

La un moment dat era o indicație corectă, însă nu mai este cazul. Mulți producători de uleiuri și lichide pentru mașini promovează această ideea, evident, pentru a-și vinde produsele. Astăzi, majoritatea mașinilor produse în ultimii 10 ani au nevoie de o schimbare de ulei când ating între 8000 și 15000 km rulați, iar pentru anumite mărci chiar mai mult. Compoziția chimică și folosirea uleiurilor sintetice, precum și designul de-o calitate superioară al motoarelor s-au îmbunătățit îndeajuns astfel încât să permită un interval mai lung de timp pentru schimbarea uleiului. Programează-ți o schimbare de ulei după recomandările producătorului, altfel arunci banii pe geam.

  1. Combustibilul PREMIUM este mai bun pentru mașina ta și îi va îmbunătăți performanța

Cu excepția cazului în care mașina ta nu are indicatii speciale date de producator, atunci benzina normală este foarte bună pentru ea. Combustibilul mai ieftin, cel de 86 octani, trebuie să bifeze standardele de calitate – nu-ți va afecta în mod activ motorul mașinii. Gazele cu mai mulți octani includ agenți de curățare și de protecție care mențin motoarele turbo-charged într-o stare mai bună – de exemplu, mașinile sport. De obicei, mașinile scumpe au nevoie de combustibil mai scump. Combustibilul obișnuit se potrivește cu autovehiculele de preț mediu. Verifică cartea mașinii și caută sugestiile producătorului.

 

  1. Mergi cu geamul deschis în loc să pornești aerul condiționat pentru a economisi combustibil

De fapt, fie că alegi să mergi cu geamurile deschise sau cu aerul condiționat pornit, diferența este una minusculă asupra consumului de combustibil. Pornirea aerului condiționat crește consumul  de combustibil, corect. Însă deschiderea geamurilor crește rezistența la vânt, mașina va trebui să compenseze faptul că nu are, pe moment, o aerodinamică optimă prin consumul sporit de benzină. Dacă le pui în balanță, nu ieșim în avantaj. De acord?

  1. Spală-ți mașina cu detergent de vase sau haine

Deși poate suna ca o metodă foarte bună de-a economisi, spălatul automobilului cu detergent de vase sau haine dăunează polish-ului mașinii. În loc să contribui la degradarea vopselei și accentuarea ruginii, plătește puțin mai mult pentru lichidul de spălat auto. Este special conceput pentru a nu îndepărta stratul protectiv de ceară.

  1. Înlocuiește toate cele patru anvelope în același timp

Înlocuirea anvelopelor se face individual, după cum este nevoie. Atât timp cât sunt de aceeași marcă, model și dimensiune ca și restul anvelopelor. Le poți schimba oricând, atat timp cat uzura este in limitele acceptabile

Ei bine? Tu în câte dintre cele 5 mituri de mai sus credeai?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *