Când mai mult nu e mai bine: presiunea CORECTĂ de umflare a pneurilor

Sunt lucruri care fac viața de zi cu zi a oricărui șofer mai ușoară, dacă sunt tratate cu atenția necesară. Printre ele, presiunea CORECTĂ de umflare a pneurilor. Este fundamentală, în primul rând, pentru că e un factor cheie în siguranța șofatului. Vei fi mai sigur pe drum și vei putea controla mașina cu mai multă uşurinţă. Se adaugă argumentul economic: extinde durata de viaţă a cauciucurilor. Anvelopele umflate corespunzător se vor păstra mai bine, indiferent de condiţiile drumului, şi te vor ajuta la reducerea consumului de combustibil.

Anvelope 1.

O presiune insuficientă are ca rezultate creșterea deformației materialului carcasei și încălzirea sa, plus rezistență mai mare la rulare. Se adaugă contact alternant, inconstant, între banda de rulare și sol. Automobilul va fi instabil în viraje pentru că pierde aderență, iar pe suprafețele umede distanța de frânare până la oprire crește considerabil. În cazul contactelor mai dure cu bordura sau întâlnirilor cu capacele de canal de pe șosea, anvelopele vor fi mai vulnerabile.

Invers, când ai prea mult aer în pneuri, apare pericolul de explozie, apare uzura neuniformă, scade aderența, ai un confort scăzut la condus. Nu exagera, deci, cu aerul în roți. Mai mult nu e neapărat mai bine.

Anvelope 2

Hai să vedem deci care e nivelul optim de umflare al roţilor. El diferă de la vehicul la vehicul şi este indicat întotdeauna de către producător în manualul de utilizare al mașinii. Îl mai poți găsi pe o placuță sau o etichetă aflată pe interiorul portierei șoferului.

Ține cont că:

  1. Presiunea roţilor trebuie setată conform indicaţiilor oferite de producător. Numărul indicat în manualul vehiculului prezintă nivelul de oxigen din roţi la care acestea se comportă optim pe carosabil şi care îmbunătăţeşte şi lungeşte durata de viaţă a cauciucurilor.
  1. Presiunea se verifică dimineaţa, când anvelopa este rece. Doar atunci poți citi corect presiunea. Odată ce maşina a fost condusă, aerul din cauciucuri poate suferi modificări termice, și apar citirile incorecte.
  1. Presiunea e afectată de diferenţele de temperatură. Va scădea atunci când e rece afară, iar procesul va fi invers când temperaturile sunt ridicate. De aceea, îți recomandăm să verifici presiunea atunci când anotimpurile se schimbă sau când temperaturile fluctuează. Ideal, ar trebui să-ți măsori presiunea o dată pe lună, și înainte de a pleca la orice drum mai lung.
  1. Sfat: folosește un manometru de calitate. Modelele mai noi de maşini sunt echipate cu un sistem de monitorizare a presiunii cauciucurilor TPMS, care are rolul de a alerta şoferul printr-un martor de bord atunci când presiunea trebuie verificată. Pentru un plus de precauție, chiar dacă mașina ta are un astfel de sistem, nu e o idee rea să păstrezi în portbagaj și vechiul tău manometru.

Te așteptăm în service-urile AD Garage din toată România atunci când ai nevoie de verificarea și de reglarea presiunii. Și cum primim întrebări pe Facebook despre ce-i mai bine să alegi, anvelope umflate cu azot sau cu oxigen, promitem că vom discuta și despre asta în episodul următor, aici, pe blog.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *